فرهنگی اجتماعی

ماجراي رؤیای صادقه پیدا شدن پیکر يك شهيد

فرزند شهید مقتدر گفت:آن روز آدرس معراج شهدا را گرفتم و تصمیم گرفتم برای پیگیری DNA به آنجا بروم. آقای رنگین مسئول معراج گفت آقای مقتدر کسی به شما زنگ زده که آمده‌اید اینجا؟ گفتم: نه خبری شده؟گفت: قرارنبود به این زودی اطلاع بدهم.



:: برچسب‌ها: شهیدمقتدر, اردبیل, خیبر, پدر, هدایت, انتظار, قصزشیرین, خواب, تعجب, تفحص, بی سر, کفش کتانی, ,
نويسنده : علی


درسهای از قرآن

«فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فی‏ دارِهِمْ جاثِمینَ (عنکبوت/۳۷) (ولى) آنها او را تكذیب كردند، و به این سبب زلزله آنان را فراگرفت، و بامدادان در خانه‏هاى خود به رو در افتاده و مرده بودند!»

یکی از اموری که غالباً بسیار از انسانها را غرق در خود کرده، بحث فراموشی یاد مرگ و معاد، و به تاخیر انداختن توبه است،ما انسانها به بهانه ی این که هنوز وقت داریم، توبه از گناه و یاد مرگ و معاد رابه تاخیر می اندازیم، و این غفلت تا به جایی انسان را فرا می گیرد که قبل از این که توبه کند و برگردد،در دام مرگ گرفتار می شود، لذا خداوند متعال انسان را از این مطلب آگاه می کند که اگر مرگ انسان فرا برسد لحظه ای به انسان محلت داده نمی شود.«...فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا یَسْتَقْدِمُونَ [نحل /۶۱] ا...و چون اجلشان فرارسد، یك ساعت پس و پیش نشوند.»

  



:: برچسب‌ها: فراموشی, یادمرگ, معاد, تاخیرتوبه, اجل, مهلت, محکمات, متشبهات, وحیانی, بشری, آیات, مجازات, آداب بندگی, خواستن, مناجات, ,
نويسنده : علی


داستان خواندنی شهید چمران و لات مشهدی که شهید شد

این داستان زیبا را بارها و بارها باید خواند و خود را محک زد ... اشکتان اگر درآمد نشانه ای از نوستالژی و درد غربت از وطن معنوی و الهی ارزشهای والایی است که در مردان خدایی و رفتار و اخلاقیات بی نظیر و کمیاب آنها حس می کنید.... ما کجا و امثال چمران عزیز کجا؟ ....تا دلی آتش نگیرد،حرف جانسوزی نگوید حال ما خواهی اگر از گفته ی ما جستجو کن ! .... بیایید با خدا آشنی کنیم ، هم را ببخشیم ، کینه ها را از دلمان بیرون بریزیم خود را سبکبار کنیم .... سلام بر شهید چمران و سلام بر شهید رضا و سلام برهمه شهیدان و امام شهیدان .



:: برچسب‌ها: شهیدچمران, لات مشهدی, آشتی باخدا, رضا, جبهه, سیگار, اخلاص, توبه شهادت, نسیم روح بخش, بدی, خوبی, حر, داش مشتی, ,
نويسنده : علی


ولید المعلم: تا کری عذرخواهی نکند، از مذاکره خبری نیست

 ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه و رئیس هیات اعزامی دولت به نشست ژنو2 در اظهاراتی در هواپیمایی که وی را به دمشق منتقل می‌کرد عنوان داشت: تا زمانی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از سخنانش در مراسم افتتاحیه نشست ژنو 2 عذرخواهی نکند دمشق درخواست واشنگتن برای انجام مذاکرات مستقیم را نخواهد پذیرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم موافقت ائتلاف مخالفان سوریه با طرح پیشنهادی دمشق در محکوم کردن تروریسم عنوان داشت: مخالفت ائتلاف با این طرح لکه ننگ واقعی بر پیشانی این گروه است و من پیشتر نیز گفتم که هر شخصی در هر جای دنیا که طعم تروریسم را چشیده باشد با این طرح موافقت خواهد کرد.

 



:: برچسب‌ها: ولیدالمعلم, سوریه, دمشق, ژنو2, جان کری, تحریم, شورای امنیت, بریکس, امریکا, الزام آور, ,
نويسنده : علی


مکاشفه‌ای که گریبان آیت‌الله زرآبادی را گرفت

آیت‌الله زرآبادی می‌گوید: زمانی در قزوین امام جماعت بودم مدتی به سیر و سلوک پرداختم، به من گفته شد: حال که به این مقام رسیدی اگر بخواهی به مدارج بالاتر و مقامات والاتر برسی، فقط یک راه دارد، و آن ترک اعمال ظاهری است!

به گزارش فارس، دوم ربیع‌الثانی مصادف است با رحلت عالم ربانی و متأله قرآنی، آیت‌الله سید موسی زرآبادی. وی در سال 1294 هجری قمری در قزوین دیده به جهان گشود.

 مادر آیت‌الله زرآبادی، بانویی صالحه و دختر یکی از علمای قزوین بود  و پدرش حجت‌الاسلام سید علی زرآبادی قزوینی متوفای سال 1318 قمری از عالمان وارسته و فاضل و اهل معانی و حقایق بی‌شمار بود.



:: برچسب‌ها: مکاشفه, آیت الله زرآبادی, سلوک, تهذیب, مکاشفه شیطانی, ترک اعمال ظاهری, اعمال مستحبی, عرفانی, کرامات الهی, ,
نويسنده : علی


ماری» هم ایران را تهدید نظامی کرد!

بعد از تهدید ایران به حمله نظامی توسط رئیس‌جمهور آمریکا و بعد از آن توسط جان کری وزیر خارجه این کشور که در حقیقت نقش دیپلمات را دارد نه یک نیروی امنیتی و نظامی، این بار ادبیات تهدید علیه ایران تا سطح سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنزل پیدا کرد و الان حتی ماری هارف هم ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند!



:: برچسب‌ها: تهدید, ماری, هارف, ژنو بدون دست آورد, تعلل وزارت خارجه, هلوکاست, سکوت دولت, تهدیدسخنگو, اقدام نظامی, دیپلماتیک, ,
نويسنده : علی


خدا کانون تمام خوبیهاست(2)

(11)ـ مهربان ترین مهربانان

جوان گنهکاری خدمت پیامبر گرامی اسلام(ص) آمد و عرض کرد: «یا رسول الله! من گنهکارم، برای من طلب آمرزش کن تا خداوند مرا بیامرزد.» آن بزرگوار برای او طلب آمرزش کردند؛ خدا او را آمرزید.

آن جوان رفت و بعد از مدتی بازگشت. عرض کرد: «یا رسول الله! دوباره مرتکب گناه شدم برای من، طلب بخشش کن تا خدا مرا عفو نماید.» پیامبر اکرم(ص) باز برای او طلب بخشش نمود؛ خدا هم او را بخشید.

جوان برای سومین بار خدمت حضرت رسید و اظهار ندامت و پشیمانی کرد و عرض کرد: «ای رسول خدا! شرمنده و روسیاه هستم؛ باز معصیت خدا نمودم؛ این بار هم برای من از خدا طلب مغفرت بنما تا خداوند مرا ببخشد.»

پیامبر اسلام(ص) برای سومین بار برای او استغفار کرد و خدای متعال دوباره او را مورد بخشش قرار داد. جوان بی چاره دفعه ی چهارم آمد، حضرت باو او فرمود: «ای جوان! سه نوبت معصیت کردی و آمدی؛ من برای تو طلب آمرزش کردم، ولی توبه ی خود را شکستی؛ اما این بار از خداوند شرم دارم که برای تو طلب آمرزش کنم.»

آن جوان با دلی شکسته و چشمانی اشک بار از خدمت آن حضرت بیرون آمد و سر به صحرا گذارد. جبرئیل(ع) نازل شد و عرض کرد: یا رسول الله! خداوند تو را سلام می رساند و می فرماید: «بندگان مرا تو خلق کرده ای یا من؟»

فرمود: خدا! عرض کرد: خداوند می فرماید: «بندگان مرا تو روزی می دهی یا من؟» فرمود: خداوند عالم! عرض کرد: خداوند می فرماید: «بندگان من، معصیت مرا می کنند یا معصیت تو را؟» فرمود: معصیت خداوند را، جبرئیل(ع) عرض کرد: خداوند می فرماید «بندگان مرا، آیا تو می آمرزی یا من؟» فرمود: خدای متعال، عرض کرد: خدا می فرماید: «پس چرا بنده ی مرا دل شکسته نمودی مگر نمی دانی من ارحم الراحمین هستم و دوست دارم آمرزش بندگان را؟ یا احمد! برخیز و به صحرا برو، آن جوان سر بر روی خاک گذارده، سر او را از روی خاک بردار و او را مژده به آمرزش ما بده.»



:: برچسب‌ها: خدا, مهربان, کانون تمام خوبیها, استغفار, شرم ازخدا, دل شکسته, وجه الله, شهادت, نمازشب, اذان, بهتر ازبهشت, حور, حق وباطل, دعای مورچه, #ندی حکیمانه, آمرزش حق, دل جویی حق, ذوالقرنین, درگه امید, ,
نويسنده : علی


واکنش شریعتمداری به توهین روحانی
 
1-می‌گویند؛ شخصی برای وصول طلب خود که مدتها به تعویق افتاده بود نزد بدهکار رفت و ضمن گلایه از این که چرا در پرداخت بدهی خود کوتاهی می‌کند و هر بار برای فرار از پاسخگویی، بهانه تازه‌ای می‌تراشد، خواستار دریافت مبلغی شد که به وی قرض داده بود. شخص بدهکار اما، به جای پرداخت مبلغ بدهی و یا پوزش و عذرخواهی از این که در ادای قرض خود کوتاهی کرده است، زبان به ناسزا گشود! طلبکار که از برخورد او هاج و واج مانده بود گفت؛ از شما انتظار نمی‌رفت به جای پرداخت بدهی خود، ناسزا بگوئید و شخص بدهکار در پاسخ گفت؛ واقعیت این است که نخواستم دست‌خالی برگشته باشی!... اکنون با تأکید بر اینکه در مثل مناقشه نیست و خدای ناخواسته در پی نادیده گرفتن زحمات و خدمات رئیس‌جمهور و دولت محترم نیستیم گفتنی است؛ بعد از بی‌تدبیری خسارت آفرین دولت مدعی تدبیر در توزیع سبد کالا که اعتراض و انتقاد همگانی را در پی داشت انتظار آن بود- و انتظار منطقی و به‌جایی نیز بود - که رئیس‌جمهور محترم به خاطر این همه بی‌تدبیری دست‌اندرکاران طرح یاد شده، از مردم پوزش بخواهد و برای جبران تحقیر ناروایی که در جریان توزیع سبد کالا نسبت به اقشار محروم و مستضعف روا داشته بودند، دستور پی‌گیری عوامل موثر در پیدایش این پدیده ناپسند را صادر کرده و خواستار مجازات و یا دستکم توبیخ و برکناری آنان شود، اما، رئیس‌جمهور محترم برخلاف آنچه از ایشان انتظار می‌رفت نه فقط کمترین واکنشی نسبت به بی‌تدبیری پدید‌ آمده در توزیع سبد کالا از خود نشان نداد، بلکه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مدیران پارک‌های علم و فناوری به منتقدان توافق ژنو اعتراض کرد! و از آنان با عنوان «عده‌ای معدود و کم‌سواد»! یاد کرد که به گفته ایشان «از جای خاص تغذیه می‌شوند»! و در همان حال آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز که در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم سازمان میراث فرهنگی شرکت کرده بود، طی سخنانی که عجیب به نظر می‌رسید، انتقاد به توافقنامه ژنو را «از روی حسادت»! دانسته و گفت «منتقدان می‌گویند چرا این کار را ما انجام ندادیم»!
 


:: برچسب‌ها: روحانی , توهین, بی سواد خواندن مردم, بی تدبیری, بی تجربه گی, کم سواد, مواجب بگیری مردم, تهمت, اهانت رئیس جمهور, ,
نويسنده : علی


سوالات یک بی سواد مزدور از رئیس جمهور!

یادم هست دوران دانشجویی، وقتی در سال های حاکمیت دولت آقای خاتمی، انتقادی می کردیم، یا در تجمعات و برنامه های دانشجویی شرکت می کردیم و یا بیانیه و نامه ای بر خلاف میل مسئولان دولتی می نوشتیم، سریعا مدیران وقت و رسانه های اصلاح طلب و حتی مسئولان عالیرتبه دولتی، ما و سایر دانشجویان را «عدی چماق به دست مزدور» ، «وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی» و «افراطی گرا و خشونت طلب» می خواندند که بایستی مورد غضب و برخورد دستگاه های مربوطه قرار گیریم.

اما ظاهرا، قصه پر غصه ی توهین ها و زخم زبان های وقت و بی وقت به منتقدان - به ویژه اگر اساتید و دانشجویان انقلابی باشد- همچنان ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: بی سواد, مزدور, رئیس جمهور, خشونت طلب, غصه, دردآورتر, اعتدال, ازادی, دروغ, انتقاد, غنی سازی, نخبگان مزدور, عدم پاسخگوی به مردم, ,
نويسنده : علی


آقای روحانی رئیس جمهوربه سلسله توهینهای دولت به مردم ادامه داد

آقای ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور:تمام 49.5درصد ازمردمیکه به رئیس جمهور رای ندادند بی قانون وطرفدار بی نظمییند.

آقای انصاری معاون رئیس جمهور:کسانیکه مخالف قرداد ژنو هستند طرفدار صهیونیسم هستند .لازم به یاد آوری است که ایشان اصلاح طلب وطرفدار شدید.اسلام امریکای وجدایی دین از سیاست است.دزدی که فریاد میکشد میگوید دزده بگیرید.

آقای روحانی :ایشان در صحبتهای دیروز خود در جمع استادان دانشگاه مخالفین قرارداد ژنورا مذدور و بی سواد خواند



:: برچسب‌ها: روحانی, توهین, مردم, عصبانی قراردادژنو, سکوت, تهدیدامریکا, هلوکاست جدید, مقدس, دروغ, دورو, عدم تحمل مخالف, ادامه تورو, اضافه شدن رکود,
نويسنده : علی


یارانه گداپروری بود، سبد کالا گداپروری نیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که به مردم یارانه نقدی داده می‌شد برخی ها اسم آن را گداپروری گذاشتند، اما چرا اکنون دادن سبد کالا به مردم گداپروری محسوب نمی‌شود؟

به گزارش  تسنیم، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 53 و 142 قانون اساسی گفت:‌ بر اساس اصل 53 قانون اساسی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید در چارچوب مصوبات قانونی باشد؛ دولت محترم یک مصوبه‌ای در زمینه کالا به برخی از اقشار دارد که ما از دولت تشکر می‌کنیم که به فکر مردم هستند، همچنین از مجلس هم که به این موضوع کمک می‌کند و تعامل خوبی با دولت دارد تشکر می‌کنم.

 



:: برچسب‌ها: یارانه, گدا پروری, سبد کالا, مردم, رسایی, کوپینیزم, لاریجانی, وزرا, اموال, تذکر, قطع, جلسه, مجلس, ,
نويسنده : علی


وقتی امام خمینی واسطه خیر برای یک لات لا اُبالی شد

 داستانی عجیب از پیش بینی امام خمینی از آینده خوب یک جوان لااُبالی را برای آنهایی منتشر می کنند که از اکسیر وجود امثال امام و شهید چمران و.... خبری ندارند و گاه معترض می شوند چطور این امکان دارد؟ اکسیر وجود امام و انقلاب بسیاری را سعادتمند کرد و برخی ... مثنوی او چو قرآن مُدلّ / هادی بعضی و بعضی را مضل .... بهرحال گزینش خدا مثل ما نیست.... خدا بعضی ها را دوست دارد و ازاعمالشان بدش می آید و برخی را دوست ندارد و اعمالشان را دوست دارد... تا یار که را خواهد و میلش به که باشد... حسن فاعلی برتر است گرچه حسن فعلی هم باید داشت...



:: برچسب‌ها: امام خمینی, داستان عجیب, جوان لاابالی, پیشگویی, جماران, نماز, گناه, خدا, کاروان, کربلا, عباس مرندی, ,
نويسنده : علی


خدا کانون تمام خوبیهاست(1)

«محمدابن سیرین» همیشه معطر و نظیف بود. روزی شخصی از او پرسید علت این که تو همیشه بوی خوش می دهی چیست؟ ابن سیرین گفت: قصه ی من عجیب است. آن شخص او را قسم داد که داستان خود را برایم تعریف کن.

ابن سیرین گفت: من در دوره ی جوانی بسیار خوش سیما بودم و حرفه ام بزازی بود. روزی خانمی به همراه کنیزکی به مغازه ی من آمدند و مقداری پارچه خریدند، چون قیمتش مشخص شد، گفتند: همراه ما بیا تا قیمت آن را به تو پرداخت کنیم.

در مغازه را بستم و همراه ایشان راه افتادم تا به جلو خانه ی آنان رسیدم. آنها به دورن خانه رفتند و من پشت در ماندم. بعد از مدتی زن بدون این که کنیزش همراه او باشد مرا به داخل منزل دعوت کرد. چون داخل منزل شدم، خانه ای دیدم که از فرش ها و ظروف عالی آراسته شده، مرا بنشاند و چادر از سر برداشت! او را در اوج زیبایی دیدم؛ خود را به انواع جواهرات آراسته بود. در کنار من نشست و با ظرافت و ناز و عشوه و خوش طبعی با من به سخن گفتن پرداخت؛ طولی نکشید که غذایی مفصل و لذیذ آماده شد.



:: برچسب‌ها: خدا, پناه به خدا, ابن سیرین, بوی خوش, امتحان, تعبیرخواب, مشیت الهی, یاعلی, قیامت, معامله باخدا, عملیات, والفجر8, دل مشتاقان, یاوصول, موسی, پیرمرد, مهرتابان, تسبیح موجودات, زنگ بیدارباش, ,
نويسنده : علی


سکوت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه در واکنش به اظهارات کری سپاه باید ضعف دیپلماسی دولت را جبران کند؟

 در حالی که گمان می‌رفت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه به اظهارات کری درباره حمله به ایران واکنش جدی نشان دهند ولی تمام واکنش‌های دولت به اظهارات کلی مرضیه افخم محدود شده است.

به گزارش رجانیوز، پس از گذشت چندین روز همچنان رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران به اظهارات جان کری واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که انتظار می‌رفت مقامات بلندپایه دولت که موضع‌گیری مستقل دربرابر این اظهارات نداشتند دست کم در دیدارهای دیپلماتیک خود به این موضوع اشاره کرده و پاسخ جان کری را بدهند.



:: برچسب‌ها: سکوت رئیس جمهور, وزیرخارجه, عربده های کری, آرامش آسیا, جنگ, فرهنگ مقابله, خشونت, فشار, فرمانده سپاه, قاطع, حقیر, تهدیدات, ,
نويسنده : علی


انس با خدا» و نشانه آن

برای هر چیزی نشانه ای است. دانستن نشانه ها به آدمی کمک می کند تا تحلیل درستی از وضعیت خود و دیگران نسبت به امور داشته باشد. در امور باطنی و غیبی، نشانه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ چرا شاید بتوان گفت که نشانه ها تنها راه شناخت امر باطنی و غیبی است. یکی از مهمترین امور در زندگی یک مومن، آگاهی از میزان انس با خداست؛ زیرا هر چه انسان با خدا انس بیشتری داشته باشد، در مسیر کمالی گام های بلندتری برداشته است.



:: برچسب‌ها: انس باخدا, شبهات, قرب الهی, فقر, غنی, مطلق, جوهر, حرکت, ربانی, عبودیت, گریزازتعلقات, سرگرمی, دلبسته, وحشت ازدنیا, عزلت, علما, اولیا, ذکرالهی, مناجات, رضایت, غافل,
نويسنده : علی


تهمت، آتش پوشیده

اگر کمی در مسائل جامعه اندیشه کنیم و علل آن را بررسی نماییم، در‌می‌یابیم که اکثر مشکلات، از خطاها و گناهانی است که از افراد جامعه سرمی‌زند و ریشه اصلی بیشتر مشکلات جوامع به آن برمی‌گردد و شاید بتوان گفت در برخی موارد این گناهان آن‌قدر بی‌اهمیت و ساده گشته که در جامعه به صورت عرف درآمده و یا قبح آن از بین رفته است؛ در این میان، گناهان لسانی، مانند غیبت و تهمت از جمله گناهانی هستند که با توجه به مذموم بودن آن در اسلام، بسیار رایج و متداول گشته‌اند تا جایی که حتی برخی از شخصیت‌های مذهبی نیز به این گناه دچار می‌شوند.



:: برچسب‌ها: تهمت, آتش پوشیده, نسبت کار ناروا به کسی, حسد, دروغ, غیبت, آبرو, سنگین, تلی ازآتش, حق الناس, دیارشیطان, ,
نويسنده : علی


سپاه پاسداران دشمنان را در تفکر و اندیشه شکست داد/ مجبوریم اتمام حجت کنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه پاسداران با روش‌های متفاوت از آنچه متداول بود در این نبرد پای گذاشته و دشمنان را در تفکر و اندیشه شکست دادند گفت: مجبوریم اتمام حجت کنیم که ما صادقیم و دشمنان صداقت ندارند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع فعالان عرصه پژوهش و پژوهشگران پاسدار هدف اصلی نظام سلطه را تسلط و استیلا بر ذهن‌ها و کنترل ذهنی جهانیان عنوان و تصریح کرد: ملت‌سازی از جمله راهکارهای تحقق این امر می‌باشد که تصویر این استراتژی خطرناک را در تهاجمات فرهنگی، محاصره‌های علمی و منزوی‌سازی سیاسی به وضوح می‌توان یافت


:: برچسب‌ها: سپاه, اتمام حجت, شکست اندیشه, سردار سلامی, جانشین, تسلط برذهن, ملت سازی, نظام سلطه, دانایی, دانش, جهادفی سبیل الله, جهاد, مقاومت, ,
نويسنده : علی


زندگينامه امام مهدي (ع) - امام زمان ( عج )

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256 هجری بوده است . پس از اينکه دو قرن و اندی از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسيد ، کم کم در بين فرمانروايان و دستگاه حکومت جبار ، نگراني هايی پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد يافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثی که بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود . در اين زمان يعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی  ، هشتمين خليفه عباسی ، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی  قرار داد . اين انديشه - که ظهور مصلحی پايه های حکومت ستمکاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيری کرد ، و حتی مادران بيگناه را کشت ، و يا قابله هايی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايری دارد . در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين کرد . در زمان حضرت موسی ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولی خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش کنند ، غافل از آنکه ، خداوند نور خود را تمام و کامل مي کند ، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند . در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکری ( ع ) نيز داستان تاريخ به گونه ای  شگفت انگيز و معجزه آسا تکرار شد . امام دهم بيست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام يازدهم ( ع ) نيز در آنجا زير نظر و نگهبانی حکومت به سر مي برد . " به هنگامی که ولادت ، اين اختر تابناک ، حضرت مهدی ( ع ) ، نزديک گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پديد آمدن اين نوزاد جلوگيری کنند ، و اگر پديد آمد و بدين جهان پای  نهاد ، او را از ميان بردارند . بدين علت بود که چگونگی احوال مهدی ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته مي شد ، جز چند تن معدود از نزديکان ، يا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکری ( ع ) کسی او را نمي ديد . آنان نيز مهدی  را گاه بگاه مي ديدند ، نه هميشه و به صورت عادی " .

 



:: برچسب‌ها: امام زمان, ولادت, نیمه شعبان, شیعیان خاص, ضرورت غیبت, صورت وسیرت, شمشیر, غیبت صغرای, غیبت کبری, قرآن ومهدی, طول عمر, انتظار, ,
نويسنده : علی