فرهنگی اجتماعی

قطعنامه شورای امنیت؛ ناقض استقلال و قانون اساسی جمهوری اسلامی

قطعنامه شورای امنیت؛ ناقض استقلال و قانون اساسی جمهوری اسلامی / رئیس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی؛ موظف به جلوگیری از بررسی قطعنامه در شورای امنیت / متن وین را نظام تایید نکرده که بتواند مبنای تعهد بین المللی کشور شود

به عبارت ساده‎تر و واضح تر، کار کرد این قطعنامه از یک سو محدود کردن قدرت دفاعی کشور و از سوی دیگر دور زدن نهادهای قانونی وساختارهای حقوقی از جمله مجلس وشورایعالی امنیت ملی و در عمل انجام شده قرار دادن نظام جمهوری اسلامی است. چرا که در صورت تصویب این قطعنامه کشور عملا زیر تعهدی رفته است، که ارکان نظام بجز دولت، نقشی در تایید آن نداشته و اختیار لغو آنرا نیز نخواهد داشت.


:: برچسب‌ها: قطعنامه , هسته ای, ماشه, تحریم ایران , عبور از خط قرمز, ,
نويسنده : علی


روزه سکوت تیم مذاکره کننده هسته ای برای تصویب بی سر و صدای قطعنامه شورای امنیت/

در حالی عباس عراقچی بعد از یک هفته از اتمام مذاکرات هسته ای تصمیم به شرکت در برنامه گفتگوی خبری گرفته است که تا ساعاتی دیگر پیش نویس قطعنامه شورای امنیت مورد بررسی قرار میگیرد. این در حالی است که تا کنون هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حاضر به پاسخ گویی در این رابطه نشده اند.



:: برچسب‌ها: هسته ای , خیانت, دروغ, عبور از خط قرمز, قطعنامه شورای امنیت,
نويسنده : علی


دو کار شیطان برای روزه‌داران/ رمضان ماه اتمام حجت است

قم - عضو شواری عالی حوزه‌های علمیه کشور ماه رمضان را ماه اتمام حجت به مومنان الهی دانست و گفت: شیطان دو هدف مهم برای روزه‌داران دارد که امور عبادی و معنوی آنها کمرنگ شود.



:: برچسب‌ها: رمضان, عبادت, بندگی, شیطان, مراقبت,
نويسنده : علی


حکایت همچنان باقیست

ماه مبارک رمضان با همه ی برکاتش هم تمام شد، و روحانیون هم که به تبلیغ رفته اند؛ به خانه و کاشانه ی خود باز

می گردند. اگر چه این فرصت یک ماهه ی تبلیغ دین خدا، تمام می شود ولی حکایت تبلیغ همچنان زنده است.



:: برچسب‌ها: رمضان, برکات , تبلیغ, ملکوت, دین,
نويسنده : علی


حبل المتین عالمان عارف

 

توسل به اهل بیت عصمت و طهارت - سلام الله علیهم - ، از عناصر اصلی حیات عارفانه علما سالك و پویندگان راه حق و حقیقت بوده است.

زندگی و حیات انسان را می توان به كوره راههای پر پیچ و خمی تشبیه نمود كه برای گذر از آنها به ابزار و وسائل خاصی نیاز است. این ابزار و وسائط، زمینه حركت بی خطر انسان در كنار پرتگاههای عظیم و هولناك را فراهم آورده و به یك تعبیر، سفینه نجات طایفه بشر شمرده می شوند. یكی از این وسائط و وسائلی كه خداوند در اختیار انسان قرار داده تا وی با تمسك به آنها، از فراز مشكلات عبور كرده و به سر منزل مقصود برسد، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت - سلام الله علیهم اجمعین - است كه به مثابه یك اكسیر شفابخش، شفای آلام جسمی و روحی ابناء بشر، و بویژه دوستداران مكتب اهل بیت - علیهم السلام - بوده و هستند.



:: برچسب‌ها: اهل بیت, توسل, عارف , سالکان, وسیله تقرب, ,
نويسنده : علی


محبت خدا

 

امام صادق (ع) در مورد عشق و محبت خدا بيان مي دارد كه دل مومن وقتي از عشق خدا پر شد ديگر كسي نمي تواند در اين دل نفوذ كند و نمي تواند كسي يا چيزي دل را از ياد خدا غافل كند بنابراين خود اين بنده كه عاشق خداوند است از هر شغلي كه او را مشغول به غير خدا كند و هر ذكري كه غير از ياد خدا باشد دوري ميكند يعني قدرت دوري كردن براي او پيدا شده است اما اوايل راه چون محبت خدا در دل او قوي نبود اين بنده خدا زود تحت تاثير غفلت و اهل غفلت قرار مي گرفت



:: برچسب‌ها: محبت خدا, عشق, غفلت, ذکرخدا, رفع بلا, بنده خدا برکت مردم, عشق خدا,
نويسنده : علی


آيا هر گريه اي نزد خدا ارزش دارد؟

 

براي بررسي اينكه كدام گريه داراي ارزش است ،لازم است كه در انواع آن بحث مختصري داشته باشيم .
راستي چرا انسان گريه مى كند؟ و منشأاين تأثر، كه عموما به صورت قطره هاى اشك برگونه ها فرو مى غلتد كجاست؟ روان شناسان, هنوز نتوانسته اند در اين باره, نظر دقيقى ابراز دارند فقط گفته اند: هنگامى كه نمى توانيم, يا نمى خواهيم كه احساسات خود را با كلمات بيان كنيم, فعل وانفعالاتى در درون ما صورت مى گيرد, كه خود به خود اشك ما جارى مى شود.(1 )اما آنچه را تجربه هم نشان مى دهد, اين است كه ابراز تاثر به وسيله گريه يا خنده, از نشانه هاى طبيعى و تعادل مزاج آدمى است, به طورى كه اگر كسى خنده و گريه نداشته باشد, مى توان جنبه روانى او را, نامتعادل و غير طبيعى توصيف نمود, چنان كه اشخاصى كه, هم خنده دارند و هم گريه ـ وبه اين وسيله غمها وافسردگى هاى خويش را تخليه مى كنند ـ از سلامت جسم و روح, و نيز از نشاط و تحرك بهترى, درصحنه كار و تلاش زندگى برخوردار مى باشند.
تفسير بيشتر نقش اشك و گريه, كه جنبه علمى دارد, بايد در جاى خود مورد بررسى قرار گيرد, ما در اين مقال به جنبه پيام رسانى گريه, اجر و پاداش معنوى آن, سيره پيشوايان دين, سفارش آنان به گريه در قالب سوگوارى و فلسفه و آداب عزادارى, مى پردازيم.



:: برچسب‌ها: گریه, مفید , گریه مفید, انواع گریه, گریه عجز , گریه پشیمانی , گریه شوق, گریه رحم, گریه غم, گریه فراق, ,
نويسنده : علی