فرهنگی اجتماعی

مفهوم مشيت الهي

آفرينش بدون الگو

 انسان عملا نمي تواند بدون الگو و نمونه كاري انجام دهد؛ بر اين اساس گمان مي كنيم كه وقتي خدا چيزي را خلق مي كند بايد صورتي ازلي و ابدي وجود داشته باشد تا خدا براساس آن صورت، هر چيز ديگري را خلق كند! اما بايد بدانيم كه آفرينش خدا براساس الگوگيري از الگوي قبلي نيست.

 برحسب فرض ذهن، وقتي ما خدا را در يك طرف قرار مي دهيم و همه عالم را در طرف ديگر، ديگر چيزي نيست كه بگوييم اين الگوي آفرينش است. اگر گفته شود: صورت هايي ذهني الگوي آفرينش است! مي گوييم: اين صورت ها مخلوق اند يا خالق؟

 اگر مخلوق اند كه جزء عالم اند، و اگر مخلوق نيستند بايد عين خدا باشند وگرنه كثرت در ذات خدا لازم مي آيد و هيچ كثرتي در ذات الهي نيست. پس هيچ نمونه اي براي هيچ موجودي قبل از آفرينش الهي وجود ندارد؛ لذا حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايند: «وانثاها بلا احتداء امثله ،امتثلها كونها بقدرته؛ خدا الگوگيري نكرده است از مثال هايي كه آنها را سرمشق خودش قرار دهد و براساس آن ها خلق كند؛ تنها چيزي كه در پيدايش عالم موثر بوده قدرت خداست.»



:: برچسب‌ها: مشیت الهی, الگویی آفرینش, کثرت, قدرت خدا, اراده, اسماء, قدیم, جلوه, تجسم اراده, هدایت, بدون اذن, حب الله, ,
نويسنده : علی


مورچه گمان مي‌كند خداوند مانند او دو شاخك دارد!

 پرسش :

تفكر در ذات حق تعالي تا چه اندازه لازم است؟

پاسخ :

يكي از مباني خداشناسي اسلامي، بازشناسي و تفكيك شناخت ذات خدا از شناخت اوصاف و افعال اوست. شناخت ذات الهي براي هيچ موجود ديگري، از جمله انسان، ممكن نيست. يك دليل كوتاه و روشن اين مدّعا آن است كه ذات خداوند، نامحدود و غيرمتناهي است و ديگر موجودات، همگي محدود و متناهي‌اند و ناگفته پيداست كه موجود محدود را راهي به سوي شناخت نامحدود نيست و مبناي فلسفي اين استدلال آن است كه علم و شناخت همواره مستلزم نوعي احاطة عالم بر معلوم است و از آن جا كه احاطة موجود محدود بر ذات نامحدود ممكن نيست، آگاهي موجود بر ذات نامحدود امكان ندارد؛



:: برچسب‌ها: تفکر درذات, شناخت, متناهی, غیرمتناهی, محدود, نامحدود, معلوم, اوصاف, افعال, احاطه علمی, عقل, فطرت, طبیعت, کشف وشهود, قرآن وحدیث, قیاس, پرتگاه, خطرناک, ,
نويسنده : علی


صفات هفده گانه خداوند

در آیات پایانى سوره «حشر» چه اوصافى از خداوند ذکر شده؟

در مجموع این آیات سه آیه آخر سوره «حشر» علاوه بر مسأله توحید که دو بار تکرار شده، هفده وصف از اوصاف خدا آمده است به این ترتیب:



:: برچسب‌ها: حشر, اوصاف, خداوند, رحمان, رحیم, حاکم, قدوس, سلام, مومن, حافظ, عزیز, جبار, متکبر, خالق, باری, مصور, حکیم, تسبیح, توحید, ,
نويسنده : علی


خرده لیبرال پیر

 مشاور ویژه رئیس‌جمهور مدعی شد همه ۴۹.۵ درصدی که به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی هستند!

به گزارش جهان ، در حالی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها بیشتر به انتقادات ترکان از مجلس پرداخته‌اند که بدترین موضع‌گیری وی را باید توهین به ۴۹.۵ درصدی دانست که به روحانی رای نداده‌اند.
 
ترکان در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان مدعی شده که ۴۹.۵ درصدی که در انتخابات اخیر به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی و عامل پدید آمدن امثال بابک زنجانی هستند.
 


:: برچسب‌ها: مشاوررئیس جمهور, توهین لیبرال پیر, ادب, نزاکت, عقده, آرمان, روحانی, بی بصیرت, ,
نويسنده : علی


عارفی که هر شب قرآن را ختم و به امام رضا(ع) هدیه می‌کرد

کمتر کسی است که نام و آوازه این عارف و دانشمند بزرگ و سرشناس را نشنیده باشد. او فقه و تفسیر و هیأت و ریاضیات را به طّلاب علوم تدریس می کرد و در زهد و ریاضت سرآمد عصر خویش بود.

حاج شیخ حسن علی اصفهانی نخودکی در محله معروف جهان باره اصفهان که می گویند میهمان سرای سلطان سنجر بود، به دنیا آمد. او علوم مقدماتی را از پدر و معلمان دیگر فرا گرفت. پدرش او را از همان کودکی در هر سحرگاه بیدار و با نماز و دعا آشنا می کرد و از آن به بعد، تا 15 سالگی بیشتر شب ها را تا صبح بیدار می ماند و بعدش هم تا پایان عمرش هر سال ماه های رجب، شعبان، رمضان و ایام البیض را روزه بود و شب ها تا صبح بیتوته می کرد.

خواندن و نوشتن و زبان و ادبیات عرب را در اصفهان یاد گرفت و بعد از آن به مشهد آمد و یک سالی در این شهر اقامت کرد و برای تکمیل علوم به نجف مشرف شد.



:: برچسب‌ها: عارف, نخودکی, قرآن, امام رضا, شیخ حسن علی اصفهانی, نماز, پدر, سه ماه روزه, خدمت به خلق, رضای خدا, مشهد, کرامات, پیش بینی مرگ, طی الارض, غیب, ختم قرآن, چشم برزخی,
نويسنده : علی


تفسیرهای قرآنی منسوب به امام صادق (ع)

پیامبر اکرم (ص) امّی بود. مقصود از امّی بودن آنست که کتابی نمی خواند و نمی نوشت. قرآن کریم به صراحت فرموده:"ولا تخطّه بیمینک" یعنی تو آنرا بدستت نمی نوشتی. پیامبر اکرم نمی نوشت نه آنکه نمی توانست بنویسد. پیامبر اکرم کتاب نمی خواند نه آنکه نمی توانست بخواند. اگر کسی دارای علم غیب یا علم لدنّی باشد او هرچه را اراده کند خواهد فهمید، آری آنحضرت نمی خواند و نمی نوشت یعنی امّی بود. " نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت". این نیز روشن است که علم به معنای خواندن و نوشتن نیست. خواندن و نوشتن"سواد " است نه علم. روشن بینی و حکمت و بصیرت و آگاهی به حقایق اشیاء را علم گویند. چه بسیار کسانی که می خوانند و می نویسند ولی عالم نیستند. " ربّ عالم قد قتله جهلهُ" یعنی چه بسیار عالمانی که جاهل بوده و جهل، آنان را به هلاکت رسانده است.

بهرحال رسول خدا صلی الله علیه و آله به غمزه نکته آموز صد معلم بود در حالیکه نمی خواند و نمی نوشت. اگر تمام مردم مکه و مدینه مانند بوعلی سینا و فارابی و صدرالمتالهین بودند صحیح بود که گفته شود: "هو الذی بعث فی الامیین رسولاً" و اینان همه ریزه خواران سفره پیامبر اکرم (ص) هستند.

پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بقیه معصومین از اهل بیت علیهم السلام همه آنان قلم بدست بوده و هم خودشان می نوشتند و هم اصحاب خود را به نوشتن ترغیب می نمودند. در میان ائمه اطهار علیهم السلام شاید حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بیش از همه آن بزرگواران کتاب نوشته باشد همانگونه که حدیث نیز بیش از بقیه بیان کرده اند.

شهید اول در مقدمه کتاب" الذکری" می گوید: "امام صادق علیه السلام چهار صد کتاب شخصاً نوشتند و اصحاب آنحضرت چهار هزار کتاب نوشته اند".

متاسفانه نه تنها کتابهای امام صادق مفقود شده و به ما نرسیده اند بلکه نام آن کتابها نیز برای ما نقل نشده است. چقدر جای تأسف است که مرحوم صدوق در " من لایحضر الفقیه" می گوید دستخط ائمه علیهم السلام نزد من موجود است، ولی بر اثر بی دقتی و اهمال، اینها از بین رفته و به ما نرسیدند. ما در اینجا چند کتابی که اینک وجود دارد و به حضرت امام صادق(ع) نسبت داده شده است را معرفی می کنیم.



:: برچسب‌ها: امام صادق, تفسیر, حکمت, شهیداول, صدوق, القمی, مصباح الشریعه, توحیدمفصل, ,
نويسنده : علی


آقای رئیس جمهور چرا بزرگنمایی می کنید؟

اززمانیکه به بهانه گزارش صد روزه رئیس جمهور وهیئت دولت در رسانه ملی حضور بسیار غلیظی پیداکردند همه ما با حساسیت وامیدوارانه گزارشها را رصد کردیم چیزی که روشن شد این بود که دست دولت خالی است وهیچ اقدام خاصی که حاکی از آینده روشن باشد صورت نگرفته است 



:: برچسب‌ها: رئیس جمهور, گزارش غیرواقع, تورم, جوسازی, تهمت بی برنامگی, شعار, فریب مردم, رکود, تعطیلی طرحا, عدم مدیریت, ایجادمشگل, ضعف, بزرکنمایی, ,
نويسنده : علی


زندگی نامه امام زمان {عج}

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256 هجری بوده است . پس از اينکه دو قرن و اندی از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسيد ، کم کم در بين فرمانروايان و دستگاه حکومت جبار ، نگراني هايی پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد يافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثی که بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود . در اين زمان يعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی  ، هشتمين خليفه عباسی ، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی  قرار داد . اين انديشه - که ظهور مصلحی پايه های حکومت ستمکاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيری کرد ، و حتی مادران بيگناه را کشت ، و يا قابله هايی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايری دارد . در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين کرد . در زمان حضرت موسی ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولی خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش کنند ، غافل از آنکه ، خداوند نور خود را تمام و کامل مي کند ، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند . در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکری ( ع ) نيز داستان تاريخ به گونه ای  شگفت انگيز و معجزه آسا تکرار شد . امام دهم بيست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام يازدهم ( ع ) نيز در آنجا زير نظر و نگهبانی حکومت به سر مي برد . " به هنگامی که ولادت ، اين اختر تابناک ، حضرت مهدی ( ع ) ، نزديک گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پديد آمدن اين نوزاد جلوگيری کنند ، و اگر پديد آمد و بدين جهان پای  نهاد ، او را از ميان بردارند . بدين علت بود که چگونگی احوال مهدی ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته مي شد ، جز چند تن معدود از نزديکان ، يا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکری ( ع ) کسی او را نمي ديد . آنان نيز مهدی  را گاه بگاه مي ديدند ، نه هميشه و به صورت عادی " .



:: برچسب‌ها: امام زمان, زندگی نامه, ولادت, نیمه شعبان, ضرورت غیبت, صورت, سیرت, غایب, شمشیر, انتقام, غیبت صغرا, غیبت گبرا, قرآن , طول عمر, انتظار, ,
نويسنده : علی


خردورزان واقعی چه کسانی هستند؟/ چند پاسخ از امام رضا(ع)

 

 نگاهی به جایگاه عقل، خرد، عاقلان و خردورزان در کلام عالم و اندیشمند اهل بیت حضرت علی بن موسی الرضا (که درود خدا بر او باد)

گلچین خبرآنلاین از احادیث امام رضا(ع) درباره خردورزی را به نقل از دانشنامه امام رضا در ادامه می خوانید.



:: برچسب‌ها: خردورزی, عقل, حجت باطنی, تعقل برترین عبادت, بسیاراندیشیدن, عامل دوستی, مهربانی, نشانه خردورزان, خواری, گمنامی, نیکی, دلگیر, دستخیر, ,
نويسنده : علی


سکوت رسانه‌ای دولت حاکی از چیست؟

 این روزها شیوه پاسخگویی دولت‌مردان در حاشیه جلسات دولت به‌گونه‌ای شده که پس از ایجاد محدودیت‌های مکرر و متعدد، بیم آن می‌رود ارتباط مستقیم دولت راست‌گویان با اصحاب رسانه به مرور قطع شود.

 


:: برچسب‌ها: سکوت, رسانه ای, مقاله, عدم جوابدهی, دلخوری روحانی, فلاش بگ ساده, متعالی, گازانبرگ, من سرهنگ نیستم, دولت راستگویان, شعاربی عمل, مشگلات درماه عسل, گزارش صدروزه, دولت راستگویان کوه, واقعا دانستن حق مردم است,
نويسنده : علی


شعار رئیس‌جمهور، لبنانی‌ها را در بهت فرو برد

میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان روز هشتم دیماه هم زمان با حضور رییس جمهور فرانسه در ریاض و تشییع جنازه محمد شطح که در حادثه تروریستی ستارکوی بیروت ترور شده بود، از کمک سه میلیارد دلاری پادشاهی سعودی به ارتش لبنان جهت خرید تسلیحات نظامی از فرانسه خبر داد. رییس جمهور لبنان در پایان سخنانش بر خلاف عرف دیپلماتیک شعار داد: زنده باد ارتش لبنان، زنده باد پادشاهی سعودی، زنده باد لبنان... .



:: برچسب‌ها: میشل سلیمان, لبنان, عربستان, شگفتی, 14مارس, جناح, مسیحیان, کمک عربستان, سلفی, حزب الله, فرانسه, شیعه, سنی, ,
نويسنده : علی


سیدالشهدا(ع) میزان حق و باطل

 اگر کسی بخواهد با پیمودن راه گناه به مقصد صحیح برسد، زود‌تر از دیگران هدف را از دست می‌‏دهد و به دام خطر می‌‏افتد؛ چنانکه اگر هدف باطل باشد و راه نیز باطل، کیفر مضاعف دارد.، قیام سالار شهیدان به دنبال قیام انبیای گذشته، به مردم جهان تفهیم می‌‏کند که نظام حق، کدام است و نظام باطل کدام. امام حسین (ع) برای تحقیق و تفهیم این مطلب، چاره‏ای جز نثار خون و ایثار فرزند و مال و جان نداشتند؛



:: برچسب‌ها: گمکردن, هدف, باطل, شهادت, قرآن, زینب, ناپاکان, حق, امام, اخلاق, اقوال, ترازو, موزون, عمل , حق قوی, مالک, خدا, ,
نويسنده : علی


مصادره انجیل های دارای نام « الله» در مالزی

روزنامه دیلی میل، مصادره صدها انجیل حاوی نام الله از سوی مسوولین امنیتی مالزی را دلیلی بر افزایش تعصب های دینی در این کشور دانست.



:: برچسب‌ها: انجیل, مصادره, الله, مالزی, تعصب, خداوند, کتاب مقدس, خشم بدبینی, مسیحی, ,
نويسنده : علی


اموات چگونه از اعمال خیر بازماندگان بهره‌مند می‌شوند؟

یکی از برداشت‌های نادرست، وهابیت نگاه آنان به عالم پس از مرگ و جایگاه اموات در برزخ و رسیدن ثواب عمل نیک و پاداش به درگذشتگان است. حضرت آیت‌الله سبحانی با استناد به منابع روایی اهل سنت، به این عقیده نادرست وهابیت پاسخ داده اند که در ادامه می خوانید.

موضوع سخن ما این است که آیا گذشتگان، از اعمال ما مى توانند بهره مند شوند یا نه. و به تعبیر دیگر، اگر ما عمل نیکى را انجام دهیم و ثواب آن را به پدر و مادر و بستگان خود که در قید حیات نیستند هدیه کنیم، آیا عمل ما بحال آنان سودى دارد یا نه؟



:: برچسب‌ها: پس ازمرگ, اموات, عمل, پدرمادر, صدقه جاریه, دانش, فرزندصالح, روزه, حج, تصدق, نیابت, ,
نويسنده : علی


خودسازی چیست؟

سوال: منظور از خودسازي چيست خود جسمانيمراد است، يا خود روحاني يا هر دو؟
پاسخ: در پاسخ به اين سوال ابتدا موضوع خود سازي و سپس مفهوم آن را توضيح خواهيم داد.

موضوع خود سازي: موضوع اصلي خود سازي در مباحث اخلاقي و به طور كلي، موضوع اصلي دين، روح و بعد معنوي انسان است، نه بدن مادي او؛ زيرا اين وظيفه علوم زيستي و طبيعي است كه در مورد ساختار و كيفيت، رشد، بيماري هاي بدن و درمان آنها مطالعه و تحقيق نمايند. بدن، در اين ميدان، صرفا به عنوان ابزاري تحت اختيار و فرمان روح به كار گرفته مي شود.



:: برچسب‌ها: خودسازی, جسمانی, روحانی , طبیعی, کمال, یادخدا, فطرت, پرستش, عقل, نفس, قلب, معنوی, سلوک, رستگاری, پاک کردن, اسلام, ایمان, توبه, عزم, واجبات, ترک محرمات, ,
نويسنده : علی


اربعین اخلاقی

در محضراستاد امجد:

1- هر وقت گرفتاری داشتید به سجده بیفتید و ذکر یونسیه را بگویید. لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

2- غیر از چهارده معصوم نمی شود از کسی دفاع مطلق کرد، حتی عرفا.

3- نگران کردن پدر و مادر-ولو یک دقیقه-گناه است. اگر می خواهی به منزل دیر بروی ، زنگ بزن اطلاع بده تا نگران نشوند



:: برچسب‌ها: ذکریونسیه, چهارده معصوم, پدرمادر, ارزشها, فهم قرآن, مرگ, تعقل, عالم بی عمل, نیت, خداهست, گدای سمج, وقار, عشق, مضر, هوای نفس, اعتماد, تقوا, صلوات, ,
نويسنده : علی


معارف دین در نماز

حقیقت و گستره هر چیز را از درك نحوه هستی آن می توان بدست آورد، بنابراین از آنجا كه در شب معراج (و در واقع در برزخ نزولی) چهره ملكوتی نماز برای مقام ختم مرتبت جلوه نمود،[1] و در قبر (در واقع در برزخ صعودی) برای مومن نماز گزار متمثل می شود،[2] بخوبی می توان فهمید كه نماز فراتر از وجود اعتباری دنیایی كه به صورت اركان مخصوصه تحقق پیدا می كند، دارای وجود حقیقی و عینیت ملكوتی نیز هست. به دلیل این ویژگی نماز است كه برخی از معارف دینی بخوبی در آن تجلی كرده و در واقع گستره هستی نماز تجلیگاه بسیار دیگری از معارف دینی نیز هست كه در این جا به نمونه هایی از آن اشاره می شود:



:: برچسب‌ها: نماز, ملکوتی, تسبیح, تنزیه, وصول الی الله, ستایش, زکات, حجاب, نور, جلوه, سالک, تزکیه, خاصیت روزه در نماز, محضرخدا, حج درنماز, نبردعشق, جهاداکبر, ,
نويسنده : علی


ابهام زدایی از عقل خودبنیاد دینی

سال ها پیش استاد حکیمی در یکی از نوشته هایش که در مجلة همشهری ماه (ش۹) متشر شده بود از عقل خود بنیاد دینی سخن گفت و سپس در کتاب ها و مقالات دیگری در این باره روشنگری هایی افزود. اکنون پس از گذر سال ها، هنوز پرسش های متعددی در باره ماهیت این عقل بر سر زبان هاست. هم چنان که نقد ونظر هایی نیز ابراز شده است. جدید ترین آن ها در خبر مناظره ای برگزار شده در مؤسسه “فهیم” که خبرگزاری رسا منتشر کرده، چنین است: «قبول کردن عقل خودبنیاد که مکتب تفکیک بیان می‌کند، لازمه‌اش تن دادن به نسبیت گرایی است بدین معنا که همه گفتمان های دینی حق است چون همه برای خود عقلی دینی دارند.»



:: برچسب‌ها: بنیادگرای, عقل, تجرید, انتزاع, دینی, نورانیت, فلسفی, نسبیت گرایی, عقل دینی, اقناع, فطری, ,
نويسنده : علی


از پیامبر رحمت تا پیامبر شمشیر

هر چه پیشتر می روم برخورد گذشتۀ جامعۀ اسلامی و تاریخ مسلمانان با مسئلۀ زندگی پیامبر(ص) برایم ناراحت کننده‌تر و دردآورتر می شود. هر سالی که می‌گذرد عمق فاجعه بار عملکردها در بارۀ زندگی و تاریخ پیامبر برایم بیشتر آشکار می‌گردد. شاید بتوان برخوردهایی را که با درک به ظاهر ناخوشایند من ممکن است صورت بگیرد، دسته بندی کرد. گروه اول کسانی هستند که این نوع نگاه را بدبینانه می بینند. این گروه می‌توانند ما را به تندروی و افراط متهم کنند. گروه دوم ما را به انفعال و برخورد انفعالی در برابر جو موجود فعلی علیه خشونت و خشونت گرایی متهم می دانند



:: برچسب‌ها: پیامبر, افراط, کلیسا, اسلام, کژفهمی, سیف, شمشیر, جهاد, قتال, خشونت, تاریخ نویس مزدور, مغازی, عرب جاهلی, ,
نويسنده : علی


چرا قاسم سلیمانی خطرناک ترین مرد سال از نگاه آمریکاست؟

هر قدر او آرام و بی‌سر و صدا می‌رود و می‌آید و کار‌هایش را انجام می‌دهد، بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی در مورد او، خیلی خبر‌ها هست. آن‌ها از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند و همین ترس سرآغاز خبرهای بعدی است، آن‌ها او را تروریست می‌خوانند، بار‌ها و بار‌ها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشور‌ها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آن‌ها در کنگره امریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند! شاید این همه تعارضات رفتاری و گفتاری برای قاسم سلیمانی تعجبی هم نداشته باشد.



:: برچسب‌ها: آرام, ابهت, سردار, باهوش, مبهوت, ثاروالله, بسیجی, جنگ, فرمانده, کرمان, اشرار, ترس امریکا, بحران عراق, جهانی, الهه انتقام, نامه, وزیردفاع امریکا, لئون پانتا, ,
نويسنده : علی


سردار سلیمانی: آمریکا فروریخته است

فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان سیرجان با تاکید بر اینکه کشورمان با تکیه بر ولایت توانسته استکبارگران را به زانو در آورد، گفت: در حال حاضر آمریکا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی فرو ریخته است.



:: برچسب‌ها: سردارسلیمانی, امرکا, شکست, دروغ, منفور, مقروض, رهبر, تدبیر, ,
نويسنده : علی


آقای وزیر ارشاد؛ مسئول این افتضاح کیست؟/ نوبت به زیر سوال بردن «نص قرآن» رسید

روند توهین به اعتقادات و ارزش‌ها مذهبی و دینی مردم ایران که در دوران اصلاحات به طور جدی از سوی برخی محافل خاص و توسط رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال می‌شد، پس از یک دوره چند سالهٔ سکوت و فعالیت‌های پشت پرده، مجددا به طور صریح فعال شده و خط خطرناک تهاجم به باورهای اعتقادی ایرانیان را هدف گرفته است؛ روندی که از مقاله موهن روزنامه «بهار» و زير سوال بردن ولایت امیرالمومنین (ع) آغاز شد و با تحریف زیارت عاشورا توسط نشریه «همشهری جوان» و اهانت به حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مجله «چشم انداز» دنبال شد و اکنون به مخالفت با نص قرآن در روزنامه «قانون» رسیده است. 



:: برچسب‌ها: سیاسی, اعتقادی, مذهبی, توهین, اصلاحات, روزنامه قانون, مکارم شیرازی, باورها, خط نفوذ, امنیتی, دشمن, ,
نويسنده : علی


احادیثی گهربار از ائمه درباره نیکی به پدر و مادر

 پیامبر اکرم (ص): نسبت‏ به پدر و مادر نیکوکار باش تا پاداش تو بهشت‏ باشد ولی اگر عاق آنها شوی جهنمی خواهی بود.
اصول کافی، ج ۲، ص ۳۴۸



:: برچسب‌ها: پدر, مادر, احترام, احادیث, نیکوکار, بهشت, عاق, راه رفتن, نشستن, غمگین, نافرمانی, مصیبت, جایگاه بالا, خشنود, صله رحم, عبادت, ,
نويسنده : علی


عذاب های روحی جهنمیان

در قرآن کریم عذاب‌های روحی دوزخیان در آیات متعدد و به مناسبت‌های مختلف بیان شده است. در این فرصت به عنوان نمونه به برخی از آنها اشاره می‌شود



:: برچسب‌ها: عذاب روحی, محروم ازخدا, ازچشم خدا افتادن, دوری ازرحمت, نعمت به دیگران, گفتگوبابهشتیان, حسرت, تحقیروذلت, عذاب همیشگی, نبودراه فرار, ,
نويسنده : علی


رموز اسرار امیز اعداد در اذکار

:دو رکعت نماز حاجت جهت نزدیکی به خداوند
دو رکعت نماز حاجت قربة الی الله روز ۴ شنبه بخواند  سپس ۴۰ بار  سوره ی (کوثر) را بخواند. به مالی فراوان دست یابد انشاءالله
۲:دو چوب همراه میت در قبر:
در روایت از امام صادق :تا هنگامی که این دو چوب مرطوب است،عذاب از او برداشته میشود
۳:همجوار شدن با پیامبر خدا با دو رکعت نماز:



:: برچسب‌ها: نمازحاجت, سوره کوثر, متکبران, شرابخواران, دروغگویان, بخیلان, ستمکران, صلوات, روزه, دوری ازجهنم, آیته الکرسی, مکرم, عزیز, خانه بهشت, روی نیکو, رموز, اسرار, شراب, ,
نويسنده : علی


نحسی ماه صفر؛ خرافه یا واقعیت؟

سعد و نحس بعضی ایام در اسلام به خاطر وقایعی که در آن اتفاق افتاده، پذیرفته شده است تا به این وسیله مردم به وقایع گذشته توجه کنند و از آن عبرت‌ گرفته و برای دفع آن به خدا متوسل شوند



:: برچسب‌ها: ماه صفر, نحس, خرافه یاواقعیت, شوم, دلیل, سعد, چهارشنبه آخرماه, نوروز, سوم ماه, صدقه, دعا, قرآن, توکل, استغفار, رحلت پیامبر, امام حسن, ,
نويسنده : علی


چرا شمر سر امام حسین (ع) را از پشت (قفا) برید؟

درباره این‌که چرا شمر گلوی مبارک امام حسین(ع) را از جلو نبرید با توجه به نقل‌هایی که برای چگونگی شهادت امام حسین(ع) وارد شده، می‌توان چند احتمال داد



:: برچسب‌ها: حسین, شمر, لرزش, ترس, شبث, سنان, رعد, خولی, رسول خدا, بوسه, ,
نويسنده : علی


خدایا ؛ چشمِ امید به تو بسته ام …

الهی …
سه خصلت است که نمی گذارد از درگاهت چیزی بخواهم ،
و فقط یک خصلت است که مرا به آن ترغیب می کند



:: برچسب‌ها: الهی, نهی, سه خصلت, شکر, کوتاهی, نعمت, تفضل, مهربانی,
نويسنده : علی