فرهنگی اجتماعی

دعا و اعمال شب اول ماه رمضان

دعا و اعمال شب اول ماه رمضان

شب اول در آن چند عمل است :

اوّلآنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال اين ماه را واجب دانسته اند

دوّم چون رؤ يت هلال كرد اشاره به هلال نكند بلكه رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگويد:

رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمينَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَيْنا بِالاْمْنِ پروردگار من و پروردگار تو خدا پروردگار جهانيان است خدايا اين ماه را بر ما نو كن با امنيت

وَالاِْيمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى و ايمان و سلامتى و اسلام و پيشى گرفتن بدانچه تو دوست دارى و خوشنود شوى



:: برچسب‌ها: برکت, ایمان, رمضان, خوشنودی خدا, تندرستی, شب زنده داری, قرائت قرآن, ,
نويسنده : علی


عنایات ویژه خدا به روزه داران

خداوند بلند مرتبه به بهشتِ خویش امر می كند كه برای بندگان من استغفار نموده و خود را برای آنان تزیین كن. پس چه نزدیك است كه سختیها و اذیتهای دنیا، آنها را [در خود فرو ‍ ] ببرد و به سوی بهشت من و كرامت من بروند.
خداوند متعال برای روزه داران امت پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله پاداشهایی را در نظر گرفته است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

« اُعطِیت اُمَّتی فِی شَهرِ رَمضانَ خَمْساً لَمْ یعْطِهِنَّ اُمّةُ نَبِی قَبْلی أمَّا الواحِدَةُ: فَاِذا كانَ أوّلُ لَیلَةٍ مِنْ شَهرِ رَمَضانَ نَظَرَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ إلَیهِم وَمَن نَظَرَ اللهُ إلَیهِ لَمْ یعَذِّبْهُ أبَداً وَأمَّا الثّانِیةُ: فَإنَّ خُلوفَ أفْواهِهِمْ حینَ یمْسُونَ عِنْدَ اللهِ عَزَّوَجَلَّ أطیبُ مِنْ ریحِ المِسْكِ وَأمَّا الثّالِثَةُ فإنَّ المَلائِكَةَ یستَغْفِرونَ لَهُم فِی لَیلِهِم وَنَهَارِهِم وَأمّا الرّابِعَةُ فإنَّ اللهَ عَزَوَجَلَّ یأمُرُ جَنَّتَهُ اَنْ اسْتَغْفِری وَ تَزَینی لِعِبادی فَیوشَکَ اَنْ یذْهَبَ بِهِمْ نَصبُ الدُّنْیا وَ اَذاها وَ یصیرُوا اِلی جَنَّتی وَكِرامَتی وَأمَّا الْخامِسَةُ فَإذا كانَ آخِرُ لَیلَةٍ غَفَرَ لَهُمْ جَمیعاً فَقَالَ رَجُلٌ فی لَیلَةِ القَدْرِ یا رَسولَ اللهِ؟ فَقالَ: ألَمْ تر إلَی العُمّالِ إذا فَرِغُوا مِنْ أعْمالِهِمْ وُفُّّوا؛» 1



:: برچسب‌ها: رمضان, نظرخدا, خوشبو, بوی عطر, استغفارملائکه, تزیین بهشت, ,
نويسنده : علی


داستان خداشناسی درخت

كوله ‌پشتي‌اش‌ را برداشت‌ و راه‌ افتاد. رفت‌ كه‌ دنبال‌ خدابگردد؛ و گفت: تا كوله‌ام‌ از خدا پر نشود برنخواهم‌ گشت.نهالي‌ رنجور و كوچك‌ كنار راه‌ ايستاده‌ بود.مسافر با خنده‌اي‌ رو به‌ درخت‌ گفت: چه‌ تلخ‌ است‌ كنار جاده‌ بودن‌ و نرفتن؛ و درخت‌ زير لب‌ گفت: ولي‌ تلخ‌ تر آن‌ است‌ كه‌ بروي‌ و بي‌ رهاورد برگردي.

لحظات شادی خدا را ستایش کن

لحظات سختی خدا را جستجو کن

لحظات آرامش خدا را مناجات کن

لحظات درد آور به خدا اعتماد کن

....و در تمام لحظات خداوند راشکر کن



:: برچسب‌ها: داستان , خداشناسی درخت, سیردرخود, جاده, تکبر, خودسازی, ,
نويسنده : علی


حکایت برصیصا

در ميان بني اسرائيل عابدي به نام «برصيصا»زندگي مي کرد،او زماني طولاني عبادت کرده بود و در اين راستا به حدي از قرب الهي رسيده بود که مردم بيماران رواني را نزد او مي آوردند،او دعا مي کرد،آنها سلامتي خود را باز مي يافتند.



:: برچسب‌ها: حکایت, برصیصا, عابد, قرب الهی, شیطان, فریب, وسوسه, جنایت عابد, سجده به شیطان, عاقبت سوء, ,
نويسنده : علی


راههای خدا شناسی

اگر مردم در عظمت قدرت خدا، و بزرگی او می اندیشیدند، به راه راست باز  می گشتند،و از آتش سوزان می ترسیدند، اما دلها بیمار ،وچشم ها معیوب است. آیا به مخلوقات کوچک خدا نمی نگرند؟که چگونه آفرینش آن را استحکام بخشید؟و ترکیب اندام آن را بر قرار، وگوش و چشم برای آن پدید آورد،واستخوان وپوست متناسب خلق کرد؟به مورچه و کوچکی جثه آن بنگرید، که چگونه لطافت خلقت او با چشم واندیشه انسان درک نمی شود،نگاه کنید چگونه روی زمین راه می رود،وبرای بدست آوردن روزی خود تلاش میکند؟دانه ها را به لانه خود منتقل می سازد،ودر جایگاه مخصوص نگه می دارد،در فصل گرما برای زمستان تلاش کرده،و به هنگام درون رفتن،بیرون آمدن را فراموش نمی کند!.روزی مورچه تضمین گردیده ، و غذاهای متناسب با طبعش آفریده شده است.



:: برچسب‌ها: خداشناسی, عظمت, آفرینش, قدرت, بیماری دل, چشم معیوب, آفرینش مورچه, والاتر, قدرت پروردگار, ازلی, ابدی, اول, آخر,
نويسنده : علی


واکنش تند آیت الله مصباح یزدی به سخنان رئیس جمهور

وی در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) گفته است: برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

این سخنان ، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی بیان شده است. رییس جمهور با بیان این‌که بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، گفته بود: «عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می خورند»



:: برچسب‌ها: مصباح یزدی, واکنش, دین, دنیا, غصه دین, جنگ, امام, بازرگان, جبهه ملی, شهدا, فریب مردم, شعاراطاعت ازرهبری, اسلام انقلابی, ,
نويسنده : علی


پشت پرده داستان ساختگی غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران

پشت پرده داستان ساختگی غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران

تحلیل‌گر آمریکایی معتقد است در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ایران در ابتدای راه فرآیند توانایی خود قرار گرفت و آمریکا نیز این راه را تحت نظر گرفته بود و جاسوسانی استخدام کرد تا این فعالیت‌ها را دنبال کنند و این شد آغازی برای متهم کردن ایران مبنی بر اینکه در پی ساخت سلاح هسته‌ای است.

 به گزارش فارس، برنامه «راز» از شبکه 4 سیما اختصاص به حضور «گرت پورتر» روزنامه‌نگار، تاریخ‌دان و تحلیل‌گر آمریکایی داشت که سابقه تدریس در مورد مطالعات بین‌المللی در نیویورک را دارد.

 بر اساس این گزارش پورتر نویسنده کتاب «بحران ساخته‌شده» قصه ناگفته هراس از برنامه هسته‌ای ایران پیرامون انگیزه اولیه خود برای نوشتن این کتاب، گفت: انگیزه اصلی این بود که آنچه به نظر من دروغین بوده را روشن کنم و آنچه دولت آمریکا و رسانه‌های اصلی آن و جهان غرب انجام می‌دهند را نیز آشکار نمایم.



:: برچسب‌ها: پشت پرده هسته ای, امریکه, جاسوسی, بهانه, بحران ساخته شده, گرت پورتر, ادعا, ساختگی, منافقین, لپ تاپ, مهیج, تغییررژیم, ایران,
نويسنده : علی


نکته‌ای جالب در عروسی پسر رهبرانقلاب با دختر حدادعادل

من پولی برای خرید خانه ندارم.خانه‌ای اجاره کرده‌ایم که قرار است،دریک طبقه آن آقامصطفی و در طبقه دیگر آقامجتبی زندگی کنند.ما زندگی معمولی داریم و شما زندگی خوبی دارید، مثل ما زندگی نکرده‌اید.آیا دختر شما حاضر است با این وجود زندگی کند؟



:: برچسب‌ها: عروسی پسرآقا, پول, خانه, حدادعادل, خواستگاری, خانه اجاره ای, ,
نويسنده : علی


زن وشبهات مغرضان

با یک نگاه ساده و علمی به شبهاتی که علیه  فرهنگ مقدس اسلامی در شبکه های اجتماعی و ماهواره‌ای مطرح  می شود، به این مطلب رهنمود می شویم  که طراحان این دسته از شبهات  از هیچ گونه سواد علمی برخوردار نبوده، چرا که با تعصبات کورکورانه خود دریچه‌های تعقل و خرد را بر روی خود بسته اند.



:: برچسب‌ها: زن, فرهنگ اسلامی, باورغلط, جایگاه, منزلت زن, ,
نويسنده : علی


آیا توافق شفاهی ایران و آمریکا برهم خورده است؟/

آیا توافق شفاهی ایران و آمریکا برهم خورده است؟/ فرانسه: ایران تنها باید صدها سانتریفیوژ داشته باشد نه چند هزار/ روایت شبکه ان بی سی آمریکا از توافق محرمانه ظریف و کری پیش از توافق ژنو

 مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا درباره موضوع هسته ایران  به پایان رسید، حال نه تنها فرانسه بلکه خود آمریکا نیز زیر میز وعده هایی زده است که حداقل حقوق ایران را نیز نادیده می گیرد.

به گزارش رجانیوز، سید عباس عراقچی‏‏‏‏ مذاکره‌کننده ارشد ایران پس از پایان سه دور مذاکره با طرف آمریکا گفت: گفت‌وگوها فشرده و سخت بود ولی در فضای مثبتی صورت گرفت.

او که با ایسنا گفتگو کرد در ادامه اظهار داشت: تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین مفید بود. معاون وزیر خارجه ایران در عین حال تصریح کرد: با این حال اختلاف‌ها هنوز به قوت خود باقی است اما مشورت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: مذاکره, هسته ای, ترکمانچای, امتیاز, خیانت, عقب نشینی, عراقچی, سانترفیوژ,
نويسنده : علی