فرهنگی اجتماعی

هسته ای

حرفهای صریح 3نماینده روی آنتن زنده سیما در باره مذاکرات هسته ای،زیاده خواهی های غرب و نقش مجلس

 

بین الملل > انرژی‌ هسته‌ای - سه نماینده مجلس در یک میزگرد تلویزیونی درباره نقش مجلس به خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، صحبت کردند. رئیس کمیته هسته ای مجلس هم اعلام کرد تیم مذاکرات جزئیات را به مجلس نمی گوید.

مجری گفتگوی ویژه خبری 5شنبه شب در شبکه 2 سیما  از علاءالدین بروجردی که به صورت حضوری در این میزگرد شرکت داشت، پرسید:مجلس در این بین چه کاره است؟ آیا فعال است یا منفعلانه عمل می کند؟

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ گفت: حتما به خاطر می آورید در مجلس هفتم بعد از دوران سختی ها و تحمیل ها به ملت که در مقطعی همه فعالیتها متوقف شد و دولت وقت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرد، مجلس نقش تاریخی ایفا کرد و دولت را مکلف کرد پروتکل را اجرا نکند و به فعالیتهای هسته ای ادامه دهد و دولت مکلف به تولید 20 هزار مگاوات انرژی هسته ای شد. امروز هم همان وضعیت است. ما در حال رصد اوضاع هستیم. در مجلس تاکنون 4 طرح را مطرح کرده اند. فوریت یک طرح هم اسفند گذشته، در صحن تصویب شد ولی در جلسه کمسیون 4 طرح بررسی شد و در یک طرح واحد به جمع بندی رسید و در دستور جلسه روز یکشنبه آینده کمیسیون قرار دارد تا تصویب شود و به صحن برود.



:: برچسب‌ها: مذاکرات ژنو2, 5+1, سهل انگاری مجلس , غیر شفاف بودن دولت , ,
نويسنده : علی


محبت خدا

امام صادق (ع) در مورد عشق و محبت خدا بيان مي دارد كه دل مومن وقتي از عشق خدا پر شد ديگر كسي نمي تواند در اين دل نفوذ كند و نمي تواند كسي يا چيزي دل را از ياد خدا غافل كند بنابراين خود اين بنده كه عاشق خداوند است از هر شغلي كه او را مشغول به غير خدا كند و هر ذكري كه غير از ياد خدا باشد دوري ميكند يعني قدرت دوري كردن براي او پيدا شده است اما اوايل راه چون محبت خدا در دل او قوي نبود اين بنده خدا زود تحت تاثير غفلت و اهل غفلت قرار مي گرفت.



:: برچسب‌ها: محبت, خدا, عشق, مشغول به خدا, ,
نويسنده : علی


تاثیرات دائم‌الوضو بودن

دائم الوضو بودن توفیقی است که اگر به لطف خدا شامل حال انسان شود، دارای آثار و برکات فراوانی است. استمرار بر وضو توجه انسان را نسبت به خداوند بیشتر می‌کند و راه ذکر قلب را بر انسان می‌گشاید.

وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. گاهی وضو گرفتن برای خیلی از ما ناخوشایند و سخت است بعضی وقت‌ها با خود می‌گوییم کاش می‌شد نماز را بی وضو خواند مخصوصا در فصل سرما دشواری آن به نظرمان چند برابر می‌شود. اما اگر کمی در مورد وضو و تأثیرات مثبت آن بر روی روح و جسم‌مان بیشتر آگاه شویم شاید ترجیح بدهیم که همیشه با وضو باشیم.


:: برچسب‌ها: دائم الوضو, نور, برکت, غم وغصه, سلامت بهداشت, حسنه, طهارت, عمر طولانی, ,
نويسنده : علی


خاطره ای خواندنی از «ادبیات خاص» روحانی

حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص منتقدان گفت، بروید به جهنم! این جمله البته از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت حذف شد اما فیلم منتشر شده جلسه سخنرانی وی کار خودش را کرده بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نحوه برخورد و ادبیات حسن روحانی با منتقدین حالا وارد مرحله جدیدتری شده هرچند که منتقدان با این ادبیات از ابتدای روی کارآمدن دولت جدید آشنا هستند.
 
محمد زعیم زاده فعال دانشجویی روایت جالبی از یک جلسه حسن روحانی پیش از انتخابات 24 خرداد دارد. جلسه ای که جمعی از دانشجویان مدتی قبل از رقابت های انتخاباتی به دیدار وی رفته و از نزدیک با وی سخن گفته اند.
 


:: برچسب‌ها: رئیس جمهور, توهین, عصبانیت, تورم, عدم توفیق, کدام اعتدال, احترام, ,
نويسنده : علی


نطق واکنشی نماینده مجلس به"جهنم"روحانی

 احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سخنانی، گفت: هفته گذشته آقای رئیس‌جمهور در مورد ماجرای معروف به رانت ۶۵۰ میلیون یورویی خبری بیان کرد و طی آن نسبت‌های ناروایی را متوجه بنده، نهادهای نظارتی و رسانه‌ها گفتند



:: برچسب‌ها: رئیس جمهور, توهین, عصبانیت, تورم, رانت, ,
نويسنده : علی


کلید های ورود به خوشبختی

در فرهنگ قرآن برای کسانی که به  رستگار و سعادت رسیده اند ویژگی‌های خاصی بیان شده است. از یارن برای کسانی که طالب فلاح و راستگاری هستند بسیار لازم است جویای منطق قرآن شوند و از آن ملاک و معیار ها با خبر شوند تا اینکه خود را با آن وازن الهی تطبیق داده و در نهایت فلاح و رستگاری خود را تضمین نمایند



:: برچسب‌ها: کلیدخوشبختی, عبادت, نمازخاشعانه, لغویات, زکات, عفت, رستگار, توبه, تقوای الهی, ,
نويسنده : علی


انواع عبادت

عبادت بر سه نوع است :
1-عبادت بردگان یا عبادت از روی ترس ( مرگ و قبر و دوزخ و... )
2-عبادت مزدوران یا عبادت از روی طمع مزد و پاداش ( بهشت و حوری و ... )
3-عبادت آزادگان یا عبادت از روی " عشق الهی "



:: برچسب‌ها: عبادت بردگان, عبادت مزدوران, عبادت آزادگان, عشق, علاقه, طمح, ترس, تواضع وفروتنی, فطری, ,
نويسنده : علی


خود شناسی و خدا شناسی

وقتی کودکی متولد می شود اگر او را در زندان کوچکی بزرگ کنیم ، دنیای او به همین زندان ختم می شود ، با در و دیوار آن انس می گیرد و تمام دنیای او همین حصار کوچک است و چه بسا که به این دنیای کوچک چنان عشق و علاقه ای پیدا می کند که دوست ندارد به بیرون حصار قدم بگذارد و حتی فکر رفتن آن طرف او را ناراحت می کند زیرا شناختی از بیرون حصار ندارد



:: برچسب‌ها: خودشناسی, خداشناسی, ,
نويسنده : علی


گفت و گو با خدا

گفتم  : خسته ام
گفتی : لا تقنطوا من رحمه الله  - از رحمت خدا نا امید نشید (زمر/53) 
گفتم : هیچکس نمی دونه تو دلم چی میگذره 
گفتی : ان الله یحول بین المرء و قلبه - خدا حائل است بین انسان و قلبش (انفال/24) 
گفتم : غیر از تو کسی را ندارم 
گفتی :  نحن اقرب الیه من حبل الورید - ما از رگ گردن به انسان نزدیک تریم (ق/16) 



:: برچسب‌ها: رحمت خدا, یادخدا, صبر, حکم, ذلیل, توکل, ,
نويسنده : علی


اسباب آمادگى براى میهمانى خدا

اسباب آمادگى براى میهمانى خدا

توبه، پیش از فرا رسیدن ماه رمضان  عیون أخبار الرضا علیه‏السلام عن عبدالسلام بن صالح الهرویّ: دَخَلتُ عَلى أبِی الحَسَنِ عَلِیِ بنِ موسَى الرِّضا علیه‏السلام فی آخِرِ جُمُعَةٍ مِن شَعبانَ، فَقالَ لی: «یا أبَا الصَّلتِ، إنَّ شَعبانَ قَد مَضى أكثَرُهُ، و هذا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنهُ، فَتَدارَك فیما بَقِیَ مِنهُ تَقصیرَكَ فیما مَضى مِنهُ، و عَلَیكَ بِالإِقبالِ عَلى ما یَعنیكَ و تَركِ ما لا یَعنیكَ، و أكثِر مِنَ الدُّعاءِ وَالاِستِغفارِ و تِلاوَةِ القُرآنِ، و تُب إلَى الله‏ِ مِن ذُنوبِكَ ... . (1)
عیون أخبار الرضا علیه‏السلام به نقل از عبد السلام بن صالح هروى ـ نقل می‌كند در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت امام رضا علیه‏السلام رسیدم. به من فرمود:   
«اى ابوصَلْت! بیشترِ شعبان گذشته است و این، آخرین جمعه از آن است. پس در آنچه از آن مانده، كوتاهى‏هایت را در آنچه گذشته است، جبران كن. به كارى روى آور كه برایت مفید باشد و آنچه را بیهوده است و به تو مربوط نیست، وا گذار .   



:: برچسب‌ها: توبه, دعا, استغفار, قرآن, آمادگی, توکل, روزه ماه شعبان, خوردن حلال, اصلاح غذا, پاکیزه, ,
نويسنده : علی