فرهنگی اجتماعی

دولتِ «غلط های تصادفی»
ه سختی می توان بر مجموعه پیرمردان و آمریکا دوستانی که این روزها مسئولیت قوه مجریه را در دست دارند نام «دولت» نهاد. ظاهرا در وانفسای مصیبت و فاجعه عظیم منا بار دیگر هویدا و حتی اثبات شد که ظاهرا و با کمال تاسف چند پیرمرد ناکارآمد و یا چند عنصر محو و شیفته جمال ظاهری آمریکا که از حیث تخصصی و کارشناسی نیز در سطح پایینی قرار دارند در کنار هم مدتی جمع شده اند و بدون هیچ «تئوری»، «هویت فرهنگی» و یا «موقعیت انقلابی» درتدارک ضربه به اقتصاد، امنیت، آبرو، عزت انقلابی و شرف ملی هستند. دولتِ «غلط های تصادفی»، دولتِ «دیپلماسی زانو زده در برابر امیر کشورِ کویت»، دولتِ «دست دادن اتفاقی»، دولتِ «بازدید تشریفاتی از مراکز نظامی» دولتِ «اولویت داشتن قدم زدن کنار دستشویی سازمان ملل برای دست دادن با اوباما نسبت به پیگیری سرنوشت صدها ایرانی زائر» دولتِ «تصویر ساز تذبذب ازنظام جمهوری اسلامی در چشم جهان، «دولتِ اتفاقیزاسیون»، دولتِ «تحقیر شده توسط حکومت مرتجع عربستان»، دولتِ «شادی و جشن برای بازی باخته»، دولتِ «راستگویان»!، دولتِ «طبل توخالی برجام»، دولتِ «افت علمی»، دولت «شرف از که آموختی؟ از کارگزاران سازندگی»، دولتِ «دیپلماسی هپروتی و فیس بوکی» و ...


:: برچسب‌ها: ظریف, مس شیطان, فروریختن ملت, فروختن استقلال مردم, ذلت,
نويسنده : علی


انتقاد شدیداللحن شریعتمداری از طرح برجام نمایندگان
حسین شریعتمداری در یادداشت شدیداللحنی به انتقاد طرح نمایندگان مجلس درباره برجام پرداخت.
متن ان یادداشت با عنوان «حالا بگو ماشاءالله !» بدین شرح است:
۱- «داش غلام» را خدا رحمت کند، راننده اتوبوس بود، لوطی بود و با معرفت. با اتوبوس بنز ۳۰۲ خود که اتاق درب و داغونی داشت و موتورش هم چندان تعریفی نداشت در یکی از شرکت‌های مسافربری کار می‌کرد. داش غلام روی شیشه عقب اتوبوسش با خط درشت نوشته بود «بگو ماشاءالله» و بر و بچه‌های محل تعجب می‌کردند که داش غلام از کدام چشم زخم نگران است؟! چه کسی ممکن است به ماشینی که غیر از بوقش، همه جایش صدا می‌دهد، چشم زخم بزند؟! داش غلام بعدها پول و پله مختصری دست و پا کرد و اتاق اتوبوسش را رنگ زد و دستی هم به روکش صندلی‌ها کشید و بعد، با خط درشت روی شیشه عقب اتوبوس نوشت «حالا بگو ماشاءالله»، اتوبوس اما همان اتوبوس قراضه قبلی بود!


:: برچسب‌ها: مجلس بی مسئولیت, مجلس خنثی, مجلس بی تعهد, مجلس دنیاطلب,
نويسنده : علی


دکتر نبویان از فرجام میگوید

پایان کار کمیسیون ویژه ی برجام و ارائه ی گزارش توسط آن بحث های فراوانی را میان  نمایندگان مجلس برانگیخته است. در این راستا گفت و گوی اختصاصی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر نبویان نماینده ی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم که متن آن به صورت کامل از نظر گذرانده می شود.

 
در مورد طرح دوفوریتی کمی توضیح دهید؟ با گذشت یک ماه از کار کارشناسی کمیسیون برجام آیا آن را تائید کرد یا خیر؟ نقاط ضعف عمده ای که تهدید کننده است و مسیر نفوذ است که رهبر انقلاب هم گفتند در واقع دغدغه ی اصلی ایشان بوده چه است؟
 


:: برچسب‌ها: فرجام, دکتر نبویان, افشاگری, نمایندگان مجلس ومصلحت اندیشی,
نويسنده : علی


رهبر انقلاب بار دگیر کاستی دولت را جبران کرد
رهبر انقلاب بار دگیر کاستی دولت را جبران کرد/

از دیپلماسی انفعالی و پیام تبریک ظریف به الجبیر تا هشدار جدی رهبر انقلاب به عربستان/ آقای ظریف عربستان از ربان مشکی شما نمی ترسد/ نیویورک پیام لبخند شما را دریافت کرد، پیگیری منا را از سطح معاون به سطح وزیر ارتقا دهید

نتیجه دو سال رویکرد خنده در دیپلماسی و صدور پیام تبریک به وزیر خارجه عربستان خود را در واقعه منا به نمایش گذاشت تا شاید مسئولان دولت یازدهم به نا صحیح بودن مسیر اتخاذ شده برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی آگاه تر شوند. اما نکته ای که در این زمینه بیش از همه خود نمایی می نماید غفلت و اهمال دولت یازدهم در انجام وظایف محوله و بی تدبیری در مدیریت این بحران است. مساله ای که باعث شد در خلا تدبیر صحیح دولت در این خصوص رهبر انقلاب بار دیگر به این عرصه ورود نمایند و این موضوع را مدیریت نمایند.


:: برچسب‌ها: دیپلماسی لبخند, سیاست ترس, بیتدبیری, منا, حجاج, شجاعت امام خامنه ای, تحقیرملت,
نويسنده : علی


بمناسبت شهادت امام صادق (ع)
روایات و احادیث رسیده از امام صادق (ع) در مسائل مختلف فقهی و کلامی، آن‌چنان گسترده و متنوع است که مذهب شیعه را مذهب جعفری نامیده‌اند. گشایشی سیاسی که در سال‌های آغازین امامت حضرت پدید آمد موجب شد مردم آزادانه‌تر به امام صادق (ع) روی‌آورند و گشودن مشکلات فقهی و غیر فقهی را از او بخواهند.
گروه معارف - رجانیوز*: ششمين پيشواى شيعيان نام مباركش «جعفر»، ­كنيه‌‏اش «ابوعبداللَّه» و لقب‌هايش «صابر»، «فاضل»، «طاهر»، «قاهر»، «باقى»، «كامل»، «منجى»، «فاطر» و «صادق» است كه لقب اخير از همه مشهورتر است(۱). ­ملقّب شدن امام علیه‌السلام به هر يك از لقب‌هاى ياد شده، بيانگر تجلّى و ظهور بيشترآن صفت در وجود مبارک ايشان است وگرنه امام صادق علیه‌السلام و ديگر امامان معصوم مظهر همه ارزشها و ملقب به صفات نيک هستند.
 
امام صادق علیه‌السلام سيمايى جذّاب، نورانى و ملكوتى داشت، بدان سان كه رسول اكرم­ (صلی الله علیه و آله) و ديگر معصومان و پيامبران الهى داشتند.­شناخت عميق امام صادق علیه‌السلام از مقام ربوبى حق تعالى، او را در ميدان عمل به عبادتى گسترده و خالصانه وا می‌داشت.
 
حضرت امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، در این روز به دست خلیفه‌ی عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید. امام صادق (ع) به "شیخ الائمه" نیز معروف است، زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار (ع) طولانی‌تر است. حضرت را در قبرستان بقیع در کنار پدر، جد و امام حسن مجتبی (ع) دفن کردند.


:: برچسب‌ها: شهادت, امام صادق, عصرطلایی شیعه, جعفر, اباعبدالله, صابر, فاضل, ,
نويسنده : علی


من دوست دارم که به "ذکر الله" مداومت داشته باشم. آیا اجازه‌ی استاد می‌خواهد؟ اگه اجازه نباشه چی میشه

ابتدا باید تأمل و تفکر بفرمایید که اصلاً «ذکر الله» یعنی چه و چی هست که شما دوست دارید بدان مداومت داشته باشید؟ اگر این معنا را متوجه شدید، خودتان می‌فهمید که استاد می‌خواهد یا خیر؟ و اگر بخواهد در چه امر و مرحله‌ای است؟ و اساساً اجازه استاد یعنی چه؟

ذکر الله، یعنی به یاد خدا بودن و خدا را در هیچ حال و کاری فراموش نکردن – آیا این استاد و اجازه می‌خواهد؟ یا این که امر خداست و هر کس از آن به هر حدی که غفلت کند، متضرر می‌گردد؟ 

فرمود خدا را ایستاده و نشسته و خوابیده، (یعنی در هر حال و حالتی) باید به یاد آورد و نباید از یاد او لحظه‌ای غافل شد و فراموش کرد. حال این استاد و اجازه می‌خواهد، یا یعنی همه کارها و رفتارهای ما باید برای او و منطبق با امر او باشد؟ ذاکر و دائم الذکر، کسی است که تماماً بندگی می‌کند، نه کسی که ضمن خودگرایی، یک تسبیح هم در دست دارد و هزاران بار فلان ذکر را می‌گوید، و تازه خیال می‌کند که برای فردا و ذکر هزار و یکم، دیگر از حد عادی گذشته و استاد و اجازه می‌خواهد، فرمود: ذکر یعنی تفکر در نظام هدفدار آفرینش:

«الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» (آل‌عمران، 191)



:: برچسب‌ها: خدا, ذکر خدا, استاد, یادخدا, قرآن, نماز, یاد معصومین {ع},
نويسنده : علی


قطعنامه شورای امنیت؛ ناقض استقلال و قانون اساسی جمهوری اسلامی

قطعنامه شورای امنیت؛ ناقض استقلال و قانون اساسی جمهوری اسلامی / رئیس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی؛ موظف به جلوگیری از بررسی قطعنامه در شورای امنیت / متن وین را نظام تایید نکرده که بتواند مبنای تعهد بین المللی کشور شود

به عبارت ساده‎تر و واضح تر، کار کرد این قطعنامه از یک سو محدود کردن قدرت دفاعی کشور و از سوی دیگر دور زدن نهادهای قانونی وساختارهای حقوقی از جمله مجلس وشورایعالی امنیت ملی و در عمل انجام شده قرار دادن نظام جمهوری اسلامی است. چرا که در صورت تصویب این قطعنامه کشور عملا زیر تعهدی رفته است، که ارکان نظام بجز دولت، نقشی در تایید آن نداشته و اختیار لغو آنرا نیز نخواهد داشت.


:: برچسب‌ها: قطعنامه , هسته ای, ماشه, تحریم ایران , عبور از خط قرمز, ,
نويسنده : علی


روزه سکوت تیم مذاکره کننده هسته ای برای تصویب بی سر و صدای قطعنامه شورای امنیت/

در حالی عباس عراقچی بعد از یک هفته از اتمام مذاکرات هسته ای تصمیم به شرکت در برنامه گفتگوی خبری گرفته است که تا ساعاتی دیگر پیش نویس قطعنامه شورای امنیت مورد بررسی قرار میگیرد. این در حالی است که تا کنون هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای حاضر به پاسخ گویی در این رابطه نشده اند.



:: برچسب‌ها: هسته ای , خیانت, دروغ, عبور از خط قرمز, قطعنامه شورای امنیت,
نويسنده : علی


دو کار شیطان برای روزه‌داران/ رمضان ماه اتمام حجت است

قم - عضو شواری عالی حوزه‌های علمیه کشور ماه رمضان را ماه اتمام حجت به مومنان الهی دانست و گفت: شیطان دو هدف مهم برای روزه‌داران دارد که امور عبادی و معنوی آنها کمرنگ شود.



:: برچسب‌ها: رمضان, عبادت, بندگی, شیطان, مراقبت,
نويسنده : علی


حکایت همچنان باقیست

ماه مبارک رمضان با همه ی برکاتش هم تمام شد، و روحانیون هم که به تبلیغ رفته اند؛ به خانه و کاشانه ی خود باز

می گردند. اگر چه این فرصت یک ماهه ی تبلیغ دین خدا، تمام می شود ولی حکایت تبلیغ همچنان زنده است.



:: برچسب‌ها: رمضان, برکات , تبلیغ, ملکوت, دین,
نويسنده : علی